Problemen hopar sig hos 3 nu finns även en polisanmälan.

24.04.2013 15:00

 

 
Jaha, kära 3 så här ser det ut ngefär en vecka senare frågan är hur ser det ut i våra grannländer? England, Danmark, Irland, Österrike, Italien med flera? Ska jag behöva samla in  mer även från dem? Inga problem för 3 gillar kanske att "radera" bort men då finns de i min blogg och jag är ej längre ensam vi är fler som sparar detta i bloggar för många har nu tröttnat på 3. De lovar både det ena och det andra. Jag har genom att läsa hos 3 på FB fått funderingar som....

- Stämmer verkligen täckningskartan som 3 visar upp i sin hemsida ? Hur kommer det sig att så oerhört många har kass, super kass täckning?
Måste ju få fråga ...vet  ni varför...
Ja hur kommer det sig att så många människor har "problem" Jag kollar dessa kunder och känner till många....många nuvarande som vill loss och bort från 3 och tidigare kunder.

 
Det finns ju även PTS men vad gör de, jag menar hur jobbar de?
Lika obekant för mig som för många andra men jag är super säker på att de finns människor som vet hur detta borde och kan lösas...eller hur... jag är som jag sagt innan och säger nu....jag är bara en ...informatör och det är inte bara...ni vet inte "bara" en informatör.... ;-)  Fortfarande samma frågor hos kära 3.

JA jag tänker ej ljuga...jag har varit kund hos tre i ca 2år eller nåt...jag blev fri.....tack 3....för det finns uppenbarligen kunder som har svårt med att komma loss från 3 och jag var faktiskt rätt nöjd med tre under min tid det som kunde och borde ha varit mycke....mycket böttre än vad de lovade var surfandet..den var kass....SUPER KASS..... 3 funkar för de som ringer och använder sig av Internet för mindre saker som att kolla mail mm något annat är väl knappast lönt....eller...?
 
Har hört att Skellefteå Kraft ska vara super men vet ej själv ännu men de vann ju i hockey.... ;-) 
 
Gjorde min första beställning av ett startpaket på er hemsida den 8 April. Har jag fått beställningen? NEJ! Gjorde en ny beställning den 12 April, har jag fått den beställningen? NEJ! Gjorde ännu en beställning den 21 April. Har jag fått den beställningen? NEJ!
Ringde er kundservice igår som LOVADE mig att det skulle dyka upp idag. 
Överraskande nog så gjorde det INTE det. Skickar ni era startpaket från kina med snigelpost eller vad sysslar ni med egentligen?
Skrattretande när man går till er butik och vill ha hjälp och ända hjälpen man får är att bli erbjuden att köpa ett startpaket. TROTS att det är gratis på er hemsida och jag nu väntat i 3 veckor på min första beställning. 
Näe, aldrig 3! 
Beställde ett startpaket hos comviq igår å det kom i lådan idag. DET kallar jag service!
Sluta gilla ·  · för 4 timmar sedan i området Helsingborg, Skåne Län
NI ÄR SÅ JÄVLA SÄMST SÅ DET FINNS INTE..JAG HADE 3 I 7 ÅR OCH AVSLUTADE ABONNEMANGET FÖRRA ÅRET..HELT JÄVLA UNDERBART! NU HAR JAG HALEBOP VÄNNER SUPER FINNS INGET BÄTTRE ♥
Sluta gilla ·  · för 9 timmar sedan i området Falun, Dalarnas Län

 

Någon mer som under de senaste veckorna upplevt markant försämrad täckning där det varit fullt finns knappt någon täckning alls och pendlar myckey i signalstyrka. Även atr samtal bryts titt som tätt. Åker mellan Jönköping och mälardalen. Även sambons tre mobul har detta problem.
Sluta gilla ·  · för 16 timmar sedan via mobil

 

 
min 4g sticka säger att jag har surfat upp mina 80gb, men enligt kalkylen i programet har jag bara surfat upp 51gb... hur löser jag detta??
Sluta gilla ·  · för 17 timmar sedan i området Stockholm, Stockholms Län
  •  
  •  
    Du gillar detta.
  •  
    3 Sverige Hej Patrick, du hittar ditt användande på Mitt3. I programmet finns en räknare som endast är en uppskattning och inte en exakt förbrukning. Om du vill kolla exakt hur mycket data du har nyttjat rekommenderar vi att du kollar på Mitt3.

    Mvh Johan
Hej!
Är så sjukt trött på att min telefon ska gå sönder hela tiden. Nu är det fjärde gången och ja tror min garanti har gått ut. Och ja vägrar betala. 
Blir även otroligt dålig bemött av er i telefon, då tydligen jag vet mer än hon ja talar med om att garantin är 1 år. Hon säger 2 år. 
Har en iphone 4S. Otroligt trött på detta nu.
  · för 20 timmar sedan i området Skärhamn, Västra Götaland

 

 
Någon mer som känner av problem att sms inte går fram till Tele2 mobiler? har provat med 5 olika vänner med 3 och ingen av dom kan skicka till tele2. Tele2 rapporterar inga störningar?

Sluta gilla ·  · Igår kl. 14:15 i området Sundbyberg, Stockholms Län

 

 

Hej! På min faktura står det att visa tjänster kostar när det ska ingå in min pott.
Sms flat 84.72kr
Friendtones 8.46kr
Betalar räkningen nu, men om det skulle vara fel så får ni gärna dra av det från nästa månad! 0760449559
Sluta gilla ·  · måndag kl. 21:55
  •  
  •  
    Du gillar detta.
  •  
    3 Sverige Hej Jesse, det beror på att du redan har fått fullt avdrag från din 3Pott. Om du vill att alla dina tillvalstjänster skall dras från potten behöver du lämna utrymme för detta till sista dagen i månaden.

    Tjänsten 3Friendtones dras inte från 3Pott.

    Mvh Johan
  •  
    Jesse Sandeen Men, jag har pot 500. Väldigt svårt att tänka mig att jag använt allt det till tjänster. Det går inte ihop när jag räknar på det.
    Mvh

 

Har ni haft mycket problem i Norrtälje under dagen, eller är det bara jag i vanlig ordning? Inte haft mottagning på telefonen alls mellan ca 07.00och 14.30 :-/ (Vilket HAR stört då min bil som var på verkstad tydligen var klar redan 12.30) För övrigt är trådlösa internetet i Rimbo under all kritik för tillfället, men det har ni säkert inte fått klagomål från fler än mig. Som alltid ^^. :-( Kommer garanterat att byta bort er så fort min bindningstid är slut, trött på allt trassel jag haft med er.
Sluta gilla ·  · måndag kl. 20:28

 

Hej tre
På orten där jag bor har ni sedan tre veckor tillbaka haft en fruktansvärt dålig täckning. Orten är Helgenäs på postnummer 59098 Edsbruk.

Pga att jag har just er som operatör så är det helt omöjligt att få en linje som är öppen ända tills ni rabblat alla olika knappval som är möjliga innan man får prata med någon.
·  · måndag kl. 19:15

 

Jag ska börja betala min faktura med Autogiro, men får ändå hem en faktura och måste då även betala fakturaavgiften för den, FAST jag valt bort det!?
  · måndag kl. 17:40
  •  
  •  
    Tobias Haglund Blir juh inte mindre kostnad för dom. Så skulle gissa det.
     · Svara · måndag kl. 18:30 via mobil
  •  
    Surfväljaren När anmälde du autogiro? Ibland kan det komma en faktura hem första månaden. Du behöver också anmäla SMS-avisering eller e-faktura för att inte få en faktura hem längre, det ska du kunna göra inne på Mitt 3 
  •  
    Sofia Eriksson Vf ska jag behöva välja de? Jag blev beviljad autogiro på sms avisering. Ska jag behöva söka igen??
    · Svara · måndag kl. 18:48 via mobil
  •  
    3 Sverige Hej Sofia, efter att din autogiro-ansökan blivit godkänd behöver du logga in på Mitt3 och ändra fakturaformat till SMS-notifiering, då kommer du månaden efter att få ett SMS med fakturainformation istället för en per post.

 

Varför vi kan inte avsluta beställning, för att ni lova oss våra mobile vill komma i Fredag men till slut vi måste vänta 2 vecka till. Det blir mer än en månad som vi måste väntar. Så från börijan Säljare sa att vi måste vänta bara en vecka. Det var inte Våre fel. Men problem komma från er som inte säga sanning. Vi känna arg varje gång på svara. Vi är ny kunder som behöver förklara från er. men Svarade är baravi måste vänta. "ledsen eller förlåt ord till oss det är inte svara som vi vill höra"

 

Hej

Min dotter har fått en mycket grov och kränkande kommentar på sin blogg och avsädarens ip nummret tillhör ert bolag. Vi har polisanmält detta men vi ska inte förvänta oss att det leder till undersökning enligt uppgift vi fått. Vi vill gärna få fram från vilken dator kommentaren skickades från då vi tror att det kan vara en elev i dotterns skola som ligger bakom detta. En förädrarkontakt vill vi i så fall ha för att få stopp på detta.
Kan ni hjälpa oss?

Med vänliga hälsningar
Robert Weintraub
Sluta gilla ·  · måndag kl. 10:13

 

 
Använde Bredbandskollen och fick precis ↓0.005 Mbit/s med Tre...
*suck* haft det så i 6 månader. Och jag får fortfarande inte säga upp bredbandet!

Ja, jag har pratat med supporten. Inget funkar. Annullera abonnemanget bara!
Sluta gilla ·  · måndag kl. 10:04 via mobil

 

Förstår inte varför jag inte kan säga upp avtalet med er..ni har lovat att leverera, men kan inte hålla det.tycker det är så förbannat dåligt..vi betalar enligt avtal men vi får inget för det..Hur ska jag komma ur skiten? Andra företag levererar det man beställer men inte ni.
Sluta gilla ·  · måndag kl. 09:22
  •  
  •  
    Du och 4 andra gillar detta.
  •  
    3 Sverige Vad gäller det för kundnummer så kan jag se över ärendet?

    Mvh Daniel
  •  
    Andreas Kjellberg Samma problem. Finns inget att göra.. 

    Skicka in routern på reparation. Du får betala själv. Men de finns inget fel där..
    · Svara · 1 · måndag kl. 09:54 via mobil
  •  
    Anette Lövén Kundnummer 10017324145 Men vi har mailat er flera gånger och får bara till svar att det är uppsagt den dagen det går ut och det är i Juli.... Sen ALDRIG MER 3.!
    · Svara · 1 · måndag kl. 10:08
    •  
      3 Sverige Ja, din bindningstid går ut i juli och då kommer abonnemanget att avslutas. Om du upplever problem med bredbandet så är du välkommen att kontakta vår bredbandssupport på 0771-735 300.

      Mvh Daniel
    •  
      Anette Lövén Det har vi gjort ca 100 gånger. Det blir inget bättre; och idag kommer vi intr in övethuvudtaget!!!!!!!!!
    •  
      Anette Lövén Det är helt OTROLIGT att man inte kan bryta något som inte fungerar!!!"!!
       
    •  
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
  •  
    Anette Lövén kan man inte leverera varan så borde avtalet kunna brytas!!
     · Svara · måndag kl. 11:01 via mobil

 

 

3 fyller 10år och firar med "fantastiska Jubileumspriser"... Var ju ett skämt ju..
Minst samma fastpris som förra året borde ni haft nu.

Ge mig en anledning att stanna kvar efter 8 år som kund ,Bindningstiden går ut när som helst .

 · måndag kl. 08:57

 

Vi väntar våra mobile mer än 2 vecka nu..första säljer sa att vänta mobile om nån vecka så vecka efter min man ringa till kundtjänster fråga om våra mobile han sa att mobile är slut vi måste vänta en vecka till de ska komma till post som vi kan hämta i Fredag den 19 April men det komma inte. Så sista gång min man ringe och fråga efter våra mobile som vi vill använd blir han jätte sur igen därför att svarade är vi måste vänta minst två vecka till. Varför man måste vänta länge, Varför inte säger till oss från börjer. Om vi vet det vi vill inte ha de.. Vi kan köpa med kontant som vi kan får nytt mobile direk. Jag kan inte skriva bra svenska men jag känna dålig om nån lura mig,så det tycka min man också

 

Hej

Min dotter har fått en mycket grov och kränkande kommentar på sin blogg och avsädarens ip nummret tillhör ert bolag. Vi har polisanmält detta men vi ska inte förvänta oss att det leder till undersökning enligt uppgift vi fått. Vi vill gärna få fram från vilken dator kommentaren skickades från då vi tror att det kan vara en elev i dotterns skola som ligger bakom detta. En förädrarkontakt vill vi i så fall ha för att få stopp på detta.
Kan ni hjälpa oss?

Med vänliga hälsningar
Robert Weintraub
Sluta gilla ·  · måndag kl. 10:13
 
Gjorde min första beställning av ett startpaket på er hemsida den 8 April. Har jag fått beställningen? NEJ! Gjorde en ny beställning den 12 April, har jag fått den beställningen? NEJ! Gjorde ännu en beställning den 21 April. Har jag fått den beställningen? NEJ!
Ringde er kundservice igår som LOVADE mig att det skulle dyka upp idag. 
Överraskande nog så gjorde det INTE det. Skickar ni era startpaket från kina med snigelpost eller vad sysslar ni med egentligen?
Skrattretande när man går till er butik och vill ha hjälp och ända hjälpen man får är att bli erbjuden att köpa ett startpaket. TROTS att det är gratis på er hemsida och jag nu väntat i 3 veckor på min första beställning. 
Näe, aldrig 3! 
Beställde ett startpaket hos comviq igår å det kom i lådan idag. DET kallar jag service!
Sluta gilla ·  · för 3 timmar sedan i området Helsingborg, Skåne Län
 
Varför vi kan inte avsluta beställning, för att ni lova oss våra mobile vill komma i Fredag men till slut vi måste vänta 2 vecka till. Det blir mer än en månad som vi måste väntar. Så från börijan Säljare sa att vi måste vänta bara en vecka. Det var inte Våre fel. Men problem komma från er som inte säga sanning. Vi känna arg varje gång på svara. Vi är ny kunder som behöver förklara från er. men Svarade är baravi måste vänta. "ledsen eller förlåt ord till oss det är inte svara som vi vill höra"

 

 
Någon mer som under de senaste veckorna upplevt markant försämrad täckning där det varit fullt finns knappt någon täckning alls och pendlar myckey i signalstyrka. Även atr samtal bryts titt som tätt. Åker mellan Jönköping och mälardalen. Även sambons tre mobul har detta problem.

 

 

Hej!
Är så sjukt trött på att min telefon ska gå sönder hela tiden. Nu är det fjärde gången och ja tror min garanti har gått ut. Och ja vägrar betala. 
Blir även otroligt dålig bemött av er i telefon, då tydligen jag vet mer än hon ja talar med om att garantin är 1 år. Hon säger 2 år. 
Har en iphone 4S. Otroligt trött på detta nu.

 
Någon mer som känner av problem att sms inte går fram till Tele2 mobiler? har provat med 5 olika vänner med 3 och ingen av dom kan skicka till tele2. Tele2 rapporterar inga störningar?

 

Peter Nygren Skickade sms från 3 till tele2 den 19, 20 och 21:e som inte kom fram. telefonen i fråga jag skicka till var på besök i Italien...
När vi möttes igen p2p i går så jämför vi telefonerna, jag 4 meddelanden skickade från tre - varav inget hamnade hos tele2!

Snacka om kass kommunikation!
 
 
 
Hej! På min faktura står det att visa tjänster kostar när det ska ingå in min pott.
Sms flat 84.72kr
Friendtones 8.46kr
Betalar räkningen nu, men om det skulle vara fel så får ni gärna dra av det från nästa månad! 0760449559
Sluta gilla ·  · måndag kl. 21:55
  •  
  •  
    Du gillar detta.
  •  
    3 Sverige Hej Jesse, det beror på att du redan har fått fullt avdrag från din 3Pott. Om du vill att alla dina tillvalstjänster skall dras från potten behöver du lämna utrymme för detta till sista dagen i månaden.

    Tjänsten 3Friendtones dras inte från 3Pott.

    Mvh Johan
  •  
     
    Jesse Sandeen Men, jag har pot 500. Väldigt svårt att tänka mig att jag använt allt det till tjänster. Det går inte ihop när jag räknar på det.
    Mvh

 

 
Har ni haft mycket problem i Norrtälje under dagen, eller är det bara jag i vanlig ordning? Inte haft mottagning på telefonen alls mellan ca 07.00och 14.30 :-/ (Vilket HAR stört då min bil som var på verkstad tydligen var klar redan 12.30) För övrigt är trådlösa internetet i Rimbo under all kritik för tillfället, men det har ni säkert inte fått klagomål från fler än mig. Som alltid ^^. :-( Kommer garanterat att byta bort er så fort min bindningstid är slut, trött på allt trassel jag haft med er.
Sluta gilla ·  · måndag kl. 20:28
  •  
  •  
    Du gillar detta.
  •  
    3 Sverige Hej Sofia, för tillfället har vi en driftstörning i Norrtälje med omnejd som påverkar samtliga tjänster. Vi arbetar på att åtgärda felet så fort som möjligt.

    Mvh Johan
  •  
     
    Sofia Johansson Kompensation eller ursäkt utan att tjata sig till det har ju aldrig hänt från er, så räknar inte med det nu heller trots en dag fylld av trassel tack vare detta.

 

 

 
Hej tre
På orten där jag bor har ni sedan tre veckor tillbaka haft en fruktansvärt dålig täckning. Orten är Helgenäs på postnummer 59098 Edsbruk.

Pga att jag har just er som operatör så är det helt omöjligt att få en linje som är öppen ända tills ni rabblat alla olika knappval som är möjliga innan man får prata med någon.

 · måndag kl. 19:15
  •  
  •  
    2 personer gillar detta.
  •  
    3 Sverige Hej Patrik, jag kan inte se att det skall vara några aktuella driftstörningar i området just nu. Det bästa är om du kan låna en telefon och ringa till vår tekniska support så kan de hjälpa till och göra en ordentlig felsökning.

    Mvh Johan
  •  
     
    Patrik Pettersson Hej Johan, jag har ett jobb att sköta precis som ni. Sköter ni ert så sköter jag mitt. Jag tycker att ni skickar ut en tekniker till orten för att uppleva problemet.

    Det hjälper inte hur mycket ni än står på er om att ni inte finner någon störning. Det måste tydligen upplevas för att ni ska förstå att det inte syns hos er.

    Med vänlig hälsning, Patrik

 

 
Det är många här som slänger upp onödiga kommentarer angående alla möjliga problem som smidigast skulle lösas via tele. Är ni rädda för att ta detta muntligt eller? Att slänga upp erat problem här är lite som att fiska utan bete. 

Vill ni inte tala med någon så skicka ett mail till 3's support. 
Detta lär la säkert först och främst fungera som reklam-sida för 3. 
Vissa kan få ett tips ibland. Men oftast går frågor obesvarade. 
Vänd er till supporten !!!
 ·  · måndag kl. 10:59 i området Motala, Östergötlands Län
  •  
  •  
    2 personer gillar detta.
  •  
    Anette Lövén vi har ringt supporten massor med gånger..hjälper INTE
    Sluta gilla · Svara · 2 · måndag kl. 15:06 via mobil
  •  
    Marianne Kandelin Haha FEG, kära du jag vet flera som ringt till 3 man behöver tydligen vara ett kollektiv som ringer och spelar in samtalet och visar upp det på FB och diverse hemsidor. Flera människor HAR ringt men de får ej den hjälp den trots sig få fast många frågar i KLAR TEXT menar ni så här, kan ni vara vänlig och repetera det jag sa så jag vet att vi förstår varandra tror detta.....hmmmm så kommer ingen bekräftelse på posten man ringer igen. då har 3 mage att säga vi har in get registrerat på detta...hmmm ska vi säga wow alla de som blir utsatt för 3 skit på detta sättet? Jag har samlat mycket och många i min blogg och tänker fortsätta samma problem i flera länder där 3 är operatör.
    Hmmm... knepigt värre?

 

 

 
Använde Bredbandskollen och fick precis ↓0.005 Mbit/s med Tre...
*suck* haft det så i 6 månader. Och jag får fortfarande inte säga upp bredbandet!

Ja, jag har pratat med supporten. Inget funkar. Annullera abonnemanget bara!
Sluta gilla ·  · måndag kl. 10:04 via mobil

 

 

 
Förstår inte varför jag inte kan säga upp avtalet med er..ni har lovat att leverera, men kan inte hålla det.tycker det är så förbannat dåligt..vi betalar enligt avtal men vi får inget för det..Hur ska jag komma ur skiten? Andra företag levererar det man beställer men inte ni.
Sluta gilla ·  · måndag kl. 09:22

 

 

 
3 fyller 10år och firar med "fantastiska Jubileumspriser"... Var ju ett skämt ju..
Minst samma fastpris som förra året borde ni haft nu.

Ge mig en anledning att stanna kvar efter 8 år som kund ,Bindningstiden går ut när som helst .
·  · måndag kl. 08:57

 

 

 
Grattis! Ni har verkligen lyckats dra nytta av alla kryphål i falsk marknadsföring!! Missar man uppsägningstiden får man fortsätta betala lika mycket som man tidigare betalat när man betalat av telefonen. Ni har heller inget att erbjuda när man ringer in och klagar, ni väljer att förlora mig aom kund än att erbjuda något bättre. Något att jobba på kanske?
·  · söndag kl. 12:10 i området Stockholm, Stockholms Län
  •  
  •  
    4 personer gillar detta.
  •  
    Nina Papadakis Tack för ditt svar Johan, jag är fortfarande inte nöjd då jag har ringt och frågat om jag kan byta till ett billigare abonnemang men fått svaret nej trots att mitt abonemang löper ut om en månad. Jag har skickat ett mail till er så jag inväntar gärna s...Visa mer
     · Svara · 2 · söndag kl. 17:14 via mobil
    •  
      Surfväljaren Eftersom du har en månad kvar så är det anledningen till att du inte kan byta ner dig till ett billigare abonnemang, det datum din bindningstid går ut - kommer du att få den möjligheten.
    •  
      3 Sverige Hej Nina, under bindningstiden kan du inte byta till en abonnemangsform med lägre månadsavgift än vad du har idag. Så fort bindningstiden har löpt ut kan du byta. Du har alltid möjlighet att förlänga ditt abonnemang när du har mindre än 3 månader kvar av din nuvarande bindningstid med något av de aktuella erbjudanden som vi har just nu.

      Mvh Johan
    •