Hos 3 på Facebok

07.04.2013 19:35

Så här der det ut hos fantastiska 3 på Facebook många människor som har "problem" med både det ena och det andra. Många som försöker säga upp sitt abonnemang med Maffia-3 som de kanske skulle heta i stället för.... Magical number...  Något har hänt hos 3 och med 3 är det ny personal, missnöjd personal som mår psykiskt dåligt eller vad handlar detta om egentligen. Jag var själv kund hos 3 men....sen...började det fela och bli mindre eller mer "knepigt" hos dem precis som för dessa kunder. Jag förstår er vi är många som förstår er...bara så ni vet...ni är ej ensam som nio ser ni är många och detta är trots allt bara.....några...som toppen av ett isberg....eller hur kära 3.

 
Kan man häva tecknat abonnemang hos er med tanke på att ni har SÄMST täckning i hela Sverige?
 
Marielle Thorin Aldrig mer 3!!!! Problem från dag 1, borde stå varningstexter på deras annonser .
 

 
Upp till 32 mbit/s var det ja...
Upp till 32 mbit/s var det ja...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Undrar varför det knappt går att surfa med tre. Har vart så i några dagar. Bor i stockholm.

 
Det här är vad "3" lyckas åstadkomma kl.09.00 en solig lördagfrömiddag i Centrala Borås: 0,84Mb/s med turbo 3G! Beklämmande, penibelt för att inte äga ururselt.
Det här är vad
Sluta gilla ·  ·  · Igår kl. 09:17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Är detta rimligt? Att det ska ta 14 dagar för er att sända ut en retursedel, ta emot den felande varan och sedan inget mer? Den felande varan sändes in så den borde varit hos er senast 11 mars idag är det den 3 april och ingen hos er vet något. Utan den ena säger si och den andra säger så! Bra kundbemötande ni har.

 
DRA ÅT HELVETE PISS 3!!! kommer inte betala er en enda jävla krona till förens jag har fått min lur!!! 
 
Henrik Och Yoshi Tydligen inte.. Va fan man än gör så krånglar ni.. har haft mitt abonemang i ett år varav det har varit brukbart mindre än 50% av tiden.. Räkningen ligger på mer än vad jag blivigt lovad trotts att jag inte gjort nått som kostar pengar.. Ni ljuger och förstör.. Och nu när jag försöker få hjälp med en försäkringsfråga så vägrar ni!! Hur jävla svårt skall det vara att hålla vad ni lovar... Jag skiter i er nu och inte en enda krona till kommer ni få ifrån mig! Och all jävla kritik möjligt till eran kundservice... skall man verkligen behöva ringa in till er dagligen i 2 veckor 10 ggr om dan! Nej som sagr ni kan brinna i helvetet!

 

 
Hej. 
Vi har mobilt bredband med trådlös router ifrån er, tyvärr fungerar det inte tillfredsställande, det "kopplar" ner ofta och då får man vänta på att det startar igen, ibland är hastigheten på nätet väldigt snabb men oftare går det oerhört sakta. 
Ska jag göra något viktigt så brukar jag stänga av wifit på telefonen och köra på mitt tele2 abonnemang då det alltid fungerar snabbare/säkrare. 

Vårt postnummer är 281 53.
Jag har startat om telefon och router ett flertal gånger, även provat med andra telefoner och datorer men inget hjälper. 

Med vänlig hälsning, Alex.

 
 
Hej, jag måste säga att jag är djupt besviken på hur ni har hanterat en av mina vänner och hennes familj. Efter flera år som helkund överväger jag starkt att byta abonnemang för mig och min familj. Det är inte mycket för er med min familj, ca 26000:-/år men det är en besvikelse som ger uttryck och avtryck. Jag har sett ert svar där ni friskriver er ert ansvar med tveksamt stöd av lagen. Ni har kanske rätt att göra det men jag anser att ni bör ställa er frågan om ni tagit det ansvar gentemot oss konsumenter som ni bör. Ni har kunskapen som vi förlitar oss på att ni ska använda och vägleda oss i med det förtroende som vi som kunder och icke kunniga ger er. I detta fall hade ni kunnat lagt både en beloppsspärr och alternativt skapat ett konto med maxtaxa. Istället låter ni bli att hjälpa min väns familj och sätter dom i en för en normal privatperson ohållbar ekonomisk knipa. Jag förväntar mig mer av er! Återfå förtroendet och avskriv skulden som uppkommit då ni vet att ni faktiskt kunde hjälpt dom att förhindra att den någonsin uppkommit. Fallet jag pratar om avser Örjan Herlitz och hans familj som absolut inte förtjänar denna behandling. 

Vänliga hälsningar
Besviken kund
Patrik Viklund

 
Hej!
Jag har för ett par veckor sedan sagt upp mina två abonnemang hos er via telefon. Jag har dock inte fått någon bekräftelse via brev som utlovats av er. Har det blivit något fel?

 

 
Hej 3 
Jag har varit kund hos er i stort sätt sedan ni började ,även jag är vän med familjen Herlitz 
Jag har flera abonnemang hos er både privat och i mitt företag. 
Men som många andra tänker jag säga upp allt hos er om ni inte rättar till det misstag ni eller er så kallad säljare har skapat .
Kommer att följa utvecklingen och sprida allt vidare så att alla ser hur ni behandlar ärendet
Positivt som negativt! 

Mvh
Robin

 
Ni kommer aldrig kunna tysta mig.. folket har rätt att veta hur ni lurar dem!!!! 

 

 
Visst känner man sig lurad av TRE. Min mor har en DORO-telefon och bytte till Tre. Konstaterade att det inte fungerade. Via DOROS support konstaterades att TRE inte har 2G-nä't som alla andra. Supporten på Tre visste uppenbarligen inte att detta är ett problem för vissa DORO-telefoner, inte heller Kundtjänst. Ingenstans på hemsidan står det heller. Alla är inte så tekniskt kunniga, ex gammal pensionär så man förstår skillnaden mellan 3G och 2G. Så nu står man där med ett abonnemang och måste köpa ny telefon, en stor kostnad för en fattigpensionär...
Så varning för Tre!

 

 
 
Undrar egentligen vad det är för fel på er... ni vill verkligen inte behålla era kunder, så besviken och så less... Har haft ett mobilt bredband hos er som aldrig har fungerat, trots måånga samtal med supportet och lovord om att ni ska återkomma så nix... inte... får inte säga upp det för att det är bindningstid?!?!?! Orkade inte tjafsa så jag struntade i det och har betalat skiten ändå... ändå så kräver ni uppsägningstid när tiden har gått ut... Suck!

Är storkund hos er och har varit så i jäkligt många år, har flera abonnemang men hör o häpna när man vill få förlänga ett abonnemang.... Oj... jag har visst andra skulder, då är man inte betrodd hos er trots skötsam betalning till er under alla dessa år... SÅ det sket sig det med... Suck suck!

NI ringer till mig och berättar att eftersom att jag är storkund så erbjuder NI mig 20% på mina abonnemang... Tack tänkte jag, trots att jag är grymt missnöjd så blev jag iaf lite glad... 

Snacka om att man blir blåst på konfekten när man ringer till er och undrar vart dem 20% procenten är på min faktura... Nej, det gick inte igenom... för att jag har skuld hos nån annan...

SUCK SUCK SUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Under alla mina år med flertalet abonnemang så har jag dem sista 1,5 år blivit lovad att bli uppringd flertalet gånger av någon "chef" när jag ifrågasätter ert tillmötesgående... Har jag hört nåt?? NEJ!

Vad var det er reklam säger nu... Att ni jobbar för "nöjdare" kunder?? Haha ett stort skämt!

Önskar alla 3:s kunder en jättehärlig dag, det kan ni verkligen vara värda... Stor kram!
 
Carin Jonsson Och du tycker att detta var ett svar?? Och jo... det har ni visst det så kom inte med ngt annat... jag sitter för fasiken med 4:a abonnemang just nu, har haft 6 hos er... Ni nonchalerar era kunder totalt och vill verkligen inte behålla dem... Men det är bra jobbat... om några år får vi väl se 3 avvecklas... Jag är inte den enda som just nu bara sitter o väntar tiden ut för dem abonnemang som jag har kvar och det är bindningstid kvar... sen ska dem bort fort som fasiken... Och att jag har hållt på i snart två år med ett abonnemang (mobila bredbandet) som inte fungerar och har väntat typ i 1,5 år på att "nån" ska ringa tillbaka... det skiter ni fullständigt i och har tom mage att säga att jag har uppsägningstid för nåt som aldrig fungerat... tom supporten ser att det aldrig funnits nån trafik... Finns inga ord om vad jag tycker om er och vad jag kommer upplysa "Sverige" om...
 
Yvonne Friberg Du är bars bäst.håller mrd din man GO GO GO.TRYCK ÅT DOM DJÄVLARNA. JAG ÄR GÄRNA MED OCH HJÄLPER DIG. KRAM KRAM YVONNE FRIBERG HEJA 
 
Camilla Edlund Jag håller med dig, sitter ungefär i samma sits betalar för något de lovat kunna ge mig men inte kan  och ingen tar ansvar. Får hela tiden dubbla budskap el svaret: Just nu kan jag inget göra för dig! Nej nu hoppas jag att någon där på 3 har lite stake i sig och gör det som är rätt.

 
Krånglar nätet eller varför kan vi som har 3 här inte få det att funka? Varken skicka/ta emot sms, ringa/ta emot samtal m.m.

 
 
Då min vän har varit kund hos er sedan starten utav 2011 så förlängde han nyligen sitt abonnemang, och i detta ingick det en iPhone 5 (då han tidigare haft en 4'a) så jag beslöt mig för att köpa denna utav han och ringde direkt eran kundtjänst för att fråga hur det skulle gå till för att låsa upp den (då jag själv inte har 3 som operatör). Väl i telefonen säger dom att det görs "direkt" i butiken och kostar 300:-. Så vi beger oss ner i butiken där vi efter ca 20 minuters väntan blir bemötta utav en "Erik" här i Falun som tog ungefär 25 minuter på sig att komma fram med ett nummer vi skulle ringa för att låsa upp telefonen, då han tydligen inte kan göra det i butiken? Så vi går därifrån och ringer upp numret, varpå dom säger att telefonen låses visst upp i butiken och vi går tillbaka med Kundtjänstmannen kvar i telefonen och ger luren över till denna "Erik" i 3-Butiken i Falun som pratar på i ca 20 minuter (i min telefon) och får det förklarat HUR han ska göra i datorn på plats för att kunna låsa upp telefonen. När han väl lägger på, så fortsätter han krångla med datorn och skriver upp personnummer ifrån min kompis körkort (för andra gången) och håller på ett bra tag till, innan han tillslut säger att det kommer kosta 350:- och inte 300:- som dom sa i telefonen. Vi betalar detta, får ett kvitto och han säger att det kommer ta ca 2 veckor att låsa upp telefonen, och inget om ersättning för samtalet jag fick kosta på mig för att er personal inte är utbildad nog att hantera ett såhär enkelt ärende?! Ska det verkligen vara sådär?!

 
Har fortfarande inget bredband som fungerar.

 
Jag har nu skaffat nytt mobilt bredband eftersom mitt mobila bredband hos 3 är så långsamt så att sidorna slutar svara, fast jag ska ändå betala 400 kr i månaden i två år! Drömmen vore att bli av med 3, men det är en dröm. Här är två bilder från bredbandskollen.se, samma dator samma plats.

 
Varför står det att jag heter peter på eniro, när man söker på mitt nummer? Det här är ju befängt. Fixa fixa är ni snälla.

 
 
min dongel pajade i går bor i märsta ingen tre butik i närheten, ringde tre dom säger din dongel ska på service va fan menar man med det, den dongen jag har kostar 179kr att köpa på nätet skicka för fn.. en ny så jag kan använda den snabbt, mina barn och familj blir utan internet hela förbannade påsken, tack tre för en urusel service påstå inte att ni reparerar donglar under 500 spänn jag har jobbat som servictekniker och skulle kasserat den o skickat en ny möjligen krävt den gamla i retur för att inte folk skulle luras, såg den i kina med tre loggan för 14$ o jag tror tresverige betalar mindre för skiten, jag ska byta alla abonnemang när dom går ut JAG LOVAR TRE SUGER som mina barn säger ring mig omedelbart på mobilen o lös problemet om ni har någon form av service på sk.. tre

 

 
TRE SOVER tydligen på facebook också inget internet för barnen på hela påsken tack tre synd att allt ska bero på att ni menar att en dongel för undrer 200spänn utan abbonemang ska servas BULL 
 
Leif Frank jag anmälde den trasig för tre dagar sedan ni skulle skicka en retur sedel typ inget har kommit har inte möjlighet att åka sex mil till en tre butik, att modemet e dött e tydligt har provat byta simkort och dator samma fel blinkar grönt reciver död hittar inget nät... 
men jag tror jag köper något som funkar i stället 122 snikmodem duger inte om ni uppgraderar nätet beställer en som kan ta 4g för 500:- på något ställe

 
Såg på plus ikväll dår det framkom att Telia säljer sina kunduppgifter vidare till andra företag som säljer uppgifterna vidare till andra företag osv... Dessa är inte heller alltid speciellt seriösa utan anklagar folk för porrsurfning och hänger ut dom på sina hemsidor som porrsurfare om dom inte betalar en "avgift". 
med anledning av detta undrar jag om 3 också säljer sina kunduppgifter vidare till tredje part, och i såfall till vilka?
Finns säkert fler än jag som undrar.

 
Hejsan. Jag är väldigt ledsen nu. Jag ska berätta varför: 
Jag har full täckning och 3G men ändå kan jag inte komma in på internet. Mitt iMessage funkar inte inte. Jag tycker att det här är ett väldigt stort problem och jag skulle uppskatta om ni kunde lösa det här snarast! Varför är det hör möjligt? Snälla hjälp???? Jag vet inte varför det blir såhär och jag är som sagt ledsen.
Mvh Gud

 
 
Hej! Jag var förbi eran butik i Skrapan den 29 mars i år och blev väldigt dåligt och kränkande bemött. Eftersom jag är kontantkortskund hos er så var det enkelt beslut för ett inköp av en ny mobiltelefon. Jag gick in och sa att jag vill köpa den billigaste telefon kontant som dom hade för tillfälligt. Då pratar eran säljare på plats vilket bra erbjudande dom hade på ett abonnemang och vilket jag avböjde för jag inte vill teckna upp mig för 12 månader. Då blev jag hänvisad till en av hans kollegor och frågade vad jag ville ha och då nämnde jag allt som jag sa till hans kollega som jag hade pratat med nyligen. Då frågade han vad jag hade för personnummer i tron på att han skulle kolla upp om jag verkligen var kund hos 3. Och igår, så trillade det ner en kreditupplysning som jag inte här begärt eller gått med på. Vad är det för sätt att agera mot sina kunder? Vad är det för personal ni har som inte lyssnar på era kunder? Vad är det för personal som ljuger för sin kund genom att först säga att dom har en telefon på lagret sen säga att dom inte har. Nä, senare idag så går jag till eran butik i Skrapan och begär en ursäkt för en oerhörd kränkande behandling av berörda säljare!/ En skogstokig kund som troligtvis lämnar er för en annan operatör

 
Är i danmark nu, har stängt av "auto" under operatörs instälningar och valt manuellt 3DK. Men ibland hoppar den över till TDC E ??? Och om den gör det när jag surfar lär jag väl få betala massa?

 
Fixa störningarna i Vetlanda så e ni väldigt snälla!! Sjukt jävla irriterande när ingenting funkar,men man börjar bli van.. Pinsamt dåligt!!

 

 
So...after a long conversation with your customer service I was sent to Haninge (as the nearest store from Järna) to get a replacement phone.
I got a phone with a broken screen.

 

 
Jag har sedan den 7 februari försökt frikoppla min telefon från 3. Jag var i affären i Västerås det datumet och har trots säkert 5 besök och påminnelser försökt komma loss från 3 men det tycks omöjligt. Vad ska jag göra jag känner mig maktlös. Maj-Lis Åkerlind.

 

 
Vad är det för fel på ert mobila internet? har 3 mobilt bredband upp till 32mbps jag har ALDRIG ens över 5mbps jag har absolut aldrig haft det, och det krånglar hela tiden det slutar fungerar, stänger av sig själv.. kan knappt varken spela eller vara inne på facebook osv.. börjar tröttna på detta.

Hej jag ringde till er nyss för att byta mitt abonnemang till ett tre-kontantkort men detta gick inte sa tjejen i luren? Varför skulle inte detta gå?? 
Jag valde då att säga upp mitt abonnemang.
Så nu är min telefon död. ska man inte kunna använda telefonen under uppsägningstiden??.

 
Jippie! nu närmar det sig en månadsjubileumet! Ja att ni inte lyckats med att ge mig det jag tecknat avtal för. Hoppas att många som går i 3 tankar ser detta och tänker efter!

 

 
Camilla Edlund Ni har kollat över det i över en månad serviceordern registrerades den 23/2 så än har ni inte lyckats.

 
Varför fungerar inte internet på min mobiltelefon. Funkade hela dagen igår men på kvällen försvann det bara o även nu på morgonen. Jag betalar bra för att ha en telefon som fungerar som den ska då ska inte sånt här ske. Och jag kan inte heller hitta felet. Blir så jävla trött va, en mobil som strular, ett mobilt bredband som bara stängs av HELA tiden o så betalar man bra med pengar till Er för det. 
Å så går NI ut i Eran reklam "Forsätter jakten på nöjdare kunder" D måste ju vara ett skämt.

Vargen Johansson
Hej! När kan man avsluta ett abonnemang? Och kan man byta telefon under bindningstiden hos er eller får man vänta tills bindningstiden går ut?

MVH

 
Hej. Vill varna alla för att ta ett tre abonnemang pga att det är enormt svart att bli av med det. Jag försökte säga upp min hustrus abonnemang via telefon vilket ej accepterades. jag kopplade över samtalet till min hustru som önskade säga upp abonnemanget. ni trodde inte att det var min hustru som ni pratade med. Ni vägra att acceptera uppsägningen. Fick skriva ett brev till er. Inga besked från er. Fick ringa o kolla att ni accepterat uppsägningen vilket ni då äntligen hade gjort dock med tre månaders uppsägning. Hittade ingen mailadress till er. Hittade inte heler namnet på er vd kommer aldrig att välja ett tre abonnemang mer. Bengt Lövgren tel 073 9735150 min mailadress lgn@aak.com 
 
Gunilla Skoog Kära tre. Ni pratade med min hustru men ni trodde inte att det min hustru som ni pratade med

 

Jaah Rastafari
3 kundtjänst är WORST NIGHTMARE IF not racist when u try speak english daaam..,
I hope that they go to hell!!!!!!!

Maik Wannhoff
Hej, Just fick jag köpa 10 GB för att kunna surfa vidare i normalt hastighet. Jag ha använd 2051 MB och in min abonnemang ingår 10 GB. Det är andra gången nu att det händer och er kundservice påstå att det er helt ok. Men det tycker tyvärr inte jag. Vad kan det vara som är orsaken ? Mvh, Maik

 

Jessica Thörnblom
För några veckor sedan ringde NI mig. Erbjöd er att sänka fakturan för jag var en bra kund. Vad jag inte visste då var att ni även sänkte hela jäkla kapaciteten på telefon o mottagning! Det har fasen strulat hela tiden! O nu jäklar va det sista droppen! Just nu kan jag inte ens ringa!!! Se nu för tusan till o fixa detta! Betalar gärna fullt igen bara allt kan fungera igen! Gör om gör rätt!!!!

 
Ang försäkring, stöldanmälan och tid.

Hej, nu har jag verit kund hos Er i närmare tre år och alltid varit nöjd med service och bemötande, så inte längre. Förra året i maj blev min make nedslagen och rånad på sin telefon. I samband med detta skulle han åka till Norge och jobba så polisanmälan som gjordes samma natt som misshandeln kom på avvägar och sen när maken kom hem igen i januari så åkte vi på semester till 28/2. Under semestern så blev min telefon vattenskadad i samband med en dykresa.

När jag kom hem, 2013-03-01 gick jag till min lokala trebutik i Solna C och lämnade in den skadade telefonen och fick rådet att den skulle gå till verkstad först ifall ärendet skulle gå på garantin. Fick även trevligt bemötande och information om hur jag skulle gå tillväga för att anmäla den stulna telefonen. När jag talade om att ärendet dröjt pga tidigare nämnda faktorer fick jag svaret att "det inte är några problem eftersom du har försäkring".

Efter ett par veckor och komplettering av anmälan fick jag svar från försäkringsbolaget ang den stulna telefonen att jag "anmält försent för att försäkringen ska gälla". Detta trots att jag betalat månadsavgift + 3försäkring varje månad. Varför komplettera om ärendet ändå avslås.

Den skadade mobilen fick jag efter dryga veckan beskedet att den inte kan lagas och att jag får en ny, mot försäkringsbelopp. Sen har jag väntat och åter väntat. Mitt senaste besök på 3butiken i Solna var 2013-03-25 och jag har fortfarande inte fått någon ny telefon. Tjejen i butiken ringde någonstans för att höra efter och jag fick dagen efter beskedet att den skulle skickas från något ställe till 3butiken i Solna, att 3 skulle se till att kompensera mig på något sätt för den långa ärendetiden samt att jag skulle få den på torsdagen eller ABSOLUT senast tisdag 2013-04-02. Jag har fortfarande inte hört något från Er.

Nu undrar jag hur Ni tänker lösa det här? Ni får gärna kontakta mig angående bägge ärenden samt diskutera hur Ni tänker kompensera mig. I annat fall undrar jag om det är möjligt för Er att lösa mig från abonnemangen jag besitter?

Jag har som sagt alltid varit nöjd med Er och hoppas på att vi ska finna en tillfredsställande lösning på mina problem.

Med vänlig hälsning

Kjell Gustafsson
Surfhastighet halverad i Vadstena. Nu är det bara att konstatera sedan ni införde frifart för alla har snittsurfen halverats här på Södra Rännevallen 33 Vadstena. Jag har på inrådan av era tekniker fört bok och statistiken är entydig, med mitt Huawei E367 är surfen halverad från ta emot ca: 7Mbit/s till nuvarande 3 mbit/s och som det inte skulle vara nog så är signalen så svajig att det inte går att använda Skype längre. Det kanske är dags att få dessa låga resultat prövade mot en kompensations ansökan. Tankar på detta?

 

Isac Alipoor
Kan ni fixa problemet i Vetlanda eller? Visst att det inte funkar i någon timma men nu har det hållit på för länge. Det är lördag kväll och jag måste göra upp planer. Kan jag få någon form av tidsram på hur lång tid det kan ta för mig innan jag kan använda telefonfunktionen?