Brist på Läkare, SSK och USK är det ett spel för Gallerian för att få igenom besparingar

26.02.2015 07:10

Jag har nu själv sökt flertalet jobb som USK,
jag har mycket bra betyg och erfarenheter sedan 2008 av arbete inom vården som vårdbiträde och undersköterska.
Jag har goda referneser då jag blivit uppringd flertalet gånger av samma arbetasgivare för att återkomma gång efter gång.
Min referenes är min skattedeklaration som visar vad jag tjänat och ihop och andra referenser. Om någon skulle fråga och det kan tänkas vara så att din arbetsplats stängts ned eller att din referensperson/personer slutat på arbetsplatsen så har du alltid din Deklaration att visa upp. Den inkomst du har fått är en "referens" 
JA, jag har godkända papper från polisen,  Ville ett Landsting ha en mycket duktig och kompetent USK då hade de anställt mig för länge sedan men vilka brister kan då de tänkas vilja dölja då de ej vågar aställa mig? Bara det är alarmerande varningsklocla för de som redan är antälld. Jag som är en granskande USK. Ett landsting som anställer mig får ju faktiskt  Omdöme: GODKÄND! Och generarar därmed fler duktig , proffessonell presonal.
Hur ser det ut "Egentligen" ? Vad skriver Media och hur är verkligheten?
Jag har fått höra berätelser från flertalet som besökt till exemplel Sunderby Sjukhus och fått mycket bra behandling och Vård.
 Inte har de behövt sova i någon korridor. Så vad gäller är det olika fån sjukhus till sjukhus och/eller från avdelning till avdelning. 
Kalix Sjukhus har även den fått mycket goda omdömen.

 

Ju mer jag granskar dessto mer börjar jag undra. 
HUR många arbetssökande finns det inom yrkena

  • USK
  • SSK
  • Sjukgymnast
  • Arbetsterapeut
För att nämna några, jag får läsa och ta del av flertalet som sägs upp ochman undar varför?
Ännu fler besparingar så de som är i behov av vård far ännu mer illa.