Vatten

05.03.2013 08:25

Vatten

Ja vatten är en gudomlig gåva men så uderskattad av många.
Tänk att en vuxen människa består till ca 65% av vatten.
Att avstå från att dricka den mängd vatten du behöver är ditt val.
Jag väljer med kärlek att dricka detta underbara vatten.
Jag väljer även att koka mitt vatten för att sen filtrera det.
Tror du jag dricker det sen?
Nej sen har jag ytterligare  några processer för mig.
Virvlat vatten har en del kanske hört talas om?
Skaka eller rör om vattnet i ca 30sekunder.
Innan jag dricker mitt vatten tänker jag ...Kärlek.
Ja jag skänker kärlek och tacksamhet till vattnet, livets vatten.
Så.... då är det klart att avnjutas och drickas och jaaaa.... jag njuter av vattnet.
Så gott smakar detta gudomligt renade och levande vatten.
Hur du gör är ditt val, du kan välja att göra som jag...om du vill
Mina studier inom Buddhismen har lärt mig följande.
Du kan lyssna till mig, du kan lyssna till andra men du avgör själv vad ditt hjärta säger.
En "människa" med öppet hjärta vet vad den ska göra.
Njut av din dag och var den underbara du.

Fred, kärlek och ljus