Namste Stig Olsson

25.02.2013 12:03
Mannen som skriver från hjärtat

Det finns få som vågar och kan skriva från sitt hjärta med en sån passion som Stig gör i sin blogg https://cyberliv.se/
Ja, jag Marianne säger Namaste till Stig, jag tar av mig "hatten" jag bugar och bockar för hans skrivandets konst.
Få är de som vågar lämna kommentarer till hans blogg och skulle jag bli ett dugg förvånad om det så skulle vara på min blogg, NEJ.
Som Stig skriver, ja den mannen kommer sanningarna så nära, så nära så en del kanske tycker det är "skrämmande"
Stig skriver från hjärtat med en passion som få kan och vågar närma sig.
Han skriver så mycket bättre och kraftfullare än vad många av dagens journalister gör.
Här finns massor med journalister som får pris för sittt skrivande, frågan är bara vad skriver en del journalister om egentligen?
Så länge har det varit populärt att skriva om vad människor gör om deras privatliv i stället  för att fokusera på människors bästa, på ett gott leverne för människor, för mänskliga rättigheter. 
Pris för sitt skrivande för sitt skrivandets konst?
Är det någon som borde få ett pris för sitt skrivandets konst så är det Stig Olsson.
Han spräcker vallarna då det gäller att skriva.
Han vågar spräcka vallen av illusioner, han vågar ta sig utanför denna "fyrkant" som så många människor befinner sig i denna bubbla av trygghet, denna bubbla av illusioner.
Ja då kan vi tala om att de som säger till andra:
- Så länge du skriver som du gör kan jag ej hjälpa dig för du lever i dina ilusioner,
jag ser hur människor kämpar i sina liv, varför kämpa då man kan ha allt i ett överföd.
Då säger jag Marianne.
Vilka är det egentligen som "kämpar?
Vilka är de som ej vågar lämna sin trygga "fyrkant" som fortsätter att leva i sina rädslor?
Tänk er då människor trodde jorden var platt, å hej och hå sen kom det fram att jorden är rund.
Ja likadant är det med människor som lever i sina rädslor i sin egna lilla bubbla.av falsk trygghet.
Frågan är vilka är det egentligen som lever i en illusion?
Är de männsikor som vågar leva i sitt nu och skriva från hjärtat med passion.
ELLER är det dessa som väljer att leva i sin bubbla av rädslor i sin trygga fyrkantiga zon.
Att leva i nuet handlar enligt mig om att våga vara den underbara människa som man faktiskt är att våga uttrycka sig. För människa ...hallå...vi lever som människa på denna jorden som människor...haha ja har många glömt det. Vi lever i vår en människo kropp och i en människa finns underbara ljuvliga sinnen som vi även kan kalla känslor. Att våga vara i sina känslor är att verkligen leva i nuet. Att njuta av livet är att njuta av den maten vi äter att njuta av livets vatten. Att vara ett med allt vi gör.
Så ...mina kära då återstår min fråga....vilken bubbla lever du i?
Vilken illusion lever du i?
Lever du i nuet?
Om inte så välkommen till livet, börja leva.
Skrivet av en som vet hur det är att leva i nuet från en som vet hur man njuter av livet.
Fred, kärlek och ljus.