Evig kärlek finns inom oss

07.03.2013 09:44

Hej,

Kan du se, kan du höra, kan du förstå?
Kan du det? Jag menar kan du verkligen det?

Eller kanske har "hissen stannat på tredje våningen"

Låt mig berätta min vän.

 

"Himmlen är underbart blå

Den är allt annat än grå.

Även du kan så må.

Även om du ej stjärnor kan nå

Så vänd dig om och gå.

Från allt det gamla som var då."

~ Marianne Kandelin ~

 

Kärleken finns inom dig det finner du ej genom att köpa prylar.
Vad är saker jämfört med äkta kärlek.

Äkta kärlek fås endast genom ett gensvar från ett öppet hjärta till ett annat öppet hjärta.

Ja vibrationer kan man känna mellan varandra vilket ej betyder
att det är en fysisk attraktion människor emellan.

Må hända hennes läppar är så lockande
så det inom dig känns knockande.
som ett inre evigt plockande.

 

Se, så vackert väderet är ute, ge dig av på en resa inom dig i ditt hjärta.
Ja, Det kan du göra genom meditation.
Den som mediterar har alltid, alltid kärlek, har alltid, alltid ett öppet hjärta.
Ja, jag säger JA även du kan meditera och känna hur hjärtat ditt öppnas.
Om du bara visste vilka underbara energier man känner då.
Det känns som om ingen kan dig stoppa för den kärleken, den kärleken som finns inom dig
 Även om många, många har försökt och försöker så är det lönlöst.

Buddha finns i mitt hjärta för alltid
Gud finns i mitt hjärta för alltid
Då jag tänker på Buddha, då jag tänker på Gud känner jag en sån enorm frid i mitt hjärta.
Leendet växer i mitt hjärta och når ut till mina läppar som börjar le. Ett underbat leende
Kärleken, lyckan jag känner i mitt hjärta får mina ögon att gnistra och tindra.
Jag känner en sån enorm kärlek större än till någon annan på vår jord.
Har någon någonsin kunnat vinna över Buddha?
Har någon någonsin kunnat vinna över Gud?

Buddha och Gud är två styrkor som tillsammans är ... ett... Om Shanti OM
Buddha välsigne dig
Gud välsine dig

Ja min vän kan du på detta svara.
Det är äkta kärlek.

 

Fred, kärlek och ljus.