Bra skrivet om drogrelaterade "problem"

23.02.2013 12:38

 

Bra skrivet om droger och vad som sker då någon börjar med droger hur den människan förändras... ♥ :-)

"Här kommer ett brev. 
Ett brev från Missbruket.
ALLA kan vi relatera till vad han vill säga, på ett eller annat sätt.
Dela gärna vidare. Han vill det.

Hej .
Missbruk heter jag. Jag kallas Drog. Ibland Knark eller Problem.
Jag vill berätta för dig vem jag är.
Jag är den som vänder upp & ner på dom flesta hem, river sönder alla familjeband & tar barnen ifrån er.
Det är bara början. 
Jag kostar mycket mer än Diamanter, mer än Guld, och sorgen som följer mig är ett skådespel. 
Om du behöver mig, kom ihåg att det är lätt att hitta mig, jag är överallt, runt om kring dig, i din vardag, i skolorna hos dina barn, hos din käraste på arbetsplatsen och hos grannen.
Du behöver aldrig leta länge, innan du hittar mig.

Jag bor hos dom rika & dom fattiga med. 
Min makt är övernaturlig. Prova mig, så ska du få se. 
Och OM du provar mig kommer du förmodligen aldrig att släppa mig. Prova mig EN gång & jag kanske släpper dig, men provar du mig flera gånger, så är din själ förmodligen min.
När jag styr dig, stjäl du & ljuger du. Du blir en fantastisk psykolog, fantastisk lögnare & bedragare.
Du kommer att göra vad som krävs, bara du blir "påvärkad" och känslomässigt upprymd utav mig. Jag blir ditt ALLT.
Kriminella saker kommer du också att göra, bara för att känna min närvaro, och det kommer att vara värt det, när jag finns i dina armar eller du i mina..
Du kommer att ljuga för din mamma,för dina barn,för din bästa vän.. och stjäla ifrån dina anhöriga.
Du kommer att stjäla från dig själv.
Och när du ser de människors tårar som beror på dig och dina handlingar, känner du ingenting.
Du behöver inte känna någonting, du har ju mig.

Med MIG glömmer du! Ditt samvete, din uppfostran.
Jag blir ditt samvete, jag kommer lära dig min värld. 
Jag tar barn ifrån föräldrar, föräldrar ifrån barn.
Jag kommer att få dig glömma din tro och skrämma iväg dina vänner. Jag kommer att ta allt ifrån dig , ditt vackra utseende, din stolthet, din självkänsla och din personlighet, men jag kommer alltid att vara med dig, vid din sida. 
Villkorslöst? Nej nej nej, det kommer att krävas en hel del från din sida, men du kommer att göra precis som jag vill.
Pröva!
Du kommer att ge mig allt, ditt hem, dina vänner, dina pengar.
Du & jag blir "ett". 
Jag kommer att ta ifrån dig allt vad du har och när du inte har något kvar, kan du skatta dig lycklig om du har livet kvar. Det är nämligen det bästa jag vet. Att ta livet ifrån er.
Du älskar mig så mycket vid här laget, att du kommer att låta min makt styra dig. Mot döden.
Om du hör röster skrika i ditt huvud då är det bara jag. 
Om du ser syner eller skakar okontrollerat, ska du veta att det är bara jag som är hos dig. 
Jag vill bara att du ska veta att det är en gåva ifrån mig till dig.
Jag vill helt enkelt klargöra, vem jag är.
Med MIG underkastar du dig, mitt ha & maktbegär lockar dig.. och vi kommer aldrig att skiljas. 
Du kommer att ångra att ha testat mig. Det händer dom gånger du återfår dina tankar om vad du egentligen har gjort. Vem du egentligen har vigt ditt liv till.
Men oroa dig inte, jag är där hos dig och hjälper dig att hålla kvar dig.. vid oss. Dig & mig.
Nu är du min & kom ihåg,
- DU KOM TILL MIG inte jag till dig.
Du hade/Har ett val. Och du väljer/valde. 
Du hade kunnat sagt "Nej tack" och gått därifrån. Men nu har du träffat mig. Och vad ska du göra..? Lämna mig ? 
Jag tar gärna din hand och leder dig till fördärvet, ger din familj ett rent helvete och kommer att hålla din hand ända ner i träsket, som den enda som älskar dig.
I det här livet är jag allas `någon`- allas ort & plats att `rymma`till.
Finns ett liv efter `detta`- kan jag lova att där är jag inte så populär! 

Källa: / yours 4-ever"
 
 
Med andra ord från mig Marianne som "drogen" skriver detta kan drabba vem som helst så håll dig borta från "drogen" lämna "drogen" . Det finns de som lyckats lämna kraftigt drogmissbruk. Jag känner en som ingen trodde skulle klara sig han var en av de värsta och mycket hårt drabbad av "kärleken" till droger men är drogfri sen många år tillbaka så det finns människor som klarar det mot många odds. 
 
JA, TACK GODE GUD FÖR DET...

Visste du att under 2012:

- gillar 286 000 personer Polisens sidor på Facebook
- utfärdade Polisen 1,4 miljoner pass
- beslagtog Polisen 243 kilo marijuana
- blev 26 529 rattfulla stoppade av Polisen

Fler siffror och information - ladda ner broschyren Polisen i siffror 2012. https://www.polisen.se/Aktuellt/Rapporter-och-publikationer/Informationsmaterial/Publicerat/Rikspolisstyrelsen/Ovrigt/Polisen-i-siffror/